3 redenen voor Facebook-marketing: waarom het werkt in B2B

Facebook marketing kan ook in B2B een effectief marketingkanaal zijn. Met ongeveer 2,2 miljard actieve gebruikers wereldwijd en 32 miljoen gebruikers in Duitsland is Facebook het grootste sociale netwerk ter wereld. Het enorme bereik is nu al een van de redenen voor Facebook B2B Marketing . Het portaal wordt echter nog steeds beschouwd als een consumentenplatform dat voornamelijk wordt gebruikt voor privé-uitwisseling. Veel B2B-bedrijven besluiten daarom geen marketing via Facebook.

De juiste advertentie-indeling voor elk doel

Een van de redenen voor Facebook B2B Marketing is dat het nu veel verschillende advertentie-indelingen biedt. Afhankelijk van het doel dat je met jouw campagne wilt bereiken, is er gegarandeerd een geschikt advertentieformaat op Facebook. Met Lead Ads kun je bijvoorbeeld eenvoudig de e-mailadressen van geïnteresseerden verzamelen en leads genereren. Als je meer verkeer op de website wilt genereren, kun je linkadvertenties gebruiken om gebruikers naar jouw site te leiden. Je kunt bijvoorbeeld de merkbekendheid vergroten door middel van videoadvertenties. Selecteer eenvoudig de gewenste bestemming bij het maken van de advertentie om het juiste formaat te zien. Ongeacht het formaat dat je kiest, dankzij het brede bereik van Facebook marketing profiteert je van lage klikfrequenties.

Iedereen is op Facebook – inclusief B2B-besluitvormers

Vaak wordt vergeten dat er alleen mensen achter grote bedrijven zitten. Onder de vele Facebook-gebruikers bevinden zich ook privé-beslissers van B2B, want ook zij liggen na het werk op de bank en klikken door sociale netwerken. Studies hebben aangetoond dat meer dan 90% van de B2B-marketeers Facebook gebruikt. B2B-besluitvormers zouden zelfs tot 74% meer tijd op Facebook doorbrengen dan andere gebruikers. B2B-bedrijven met vaak complexe of innovatieve producten, waarnaar meestal niet direct wordt gezocht, kunnen Facebook-advertenties gebruiken om de eerste aandacht te trekken en zo het eerste touchpoint van de klantreis te plaatsen.  

Spreek de juiste doelgroep aan

Het is natuurlijk niet erg efficiënt om jouw advertenties aan de massa weer te geven. Facebook marketing biedt zeer goede mogelijkheden om de doelgroep te verkleinen en precies te targeten. Omdat gebruikers vaak veel gegevens verstrekken, zoals demografische informatie, interesses en beroep, kan aan de hand van dergelijke criteria de doelgroep worden gesegmenteerd. Dit betekent dat je met de advertenties alleen relevante mensen kunt targeten. Om targeting effectief te gebruiken, moet je eerst de juiste doelgroep voor het bedrijf identificeren en kennen.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *